Litho van Le Francq van Berkhey, 1805

Actualiteiten

De Numan Stichting onderneemt  allerlei activiteiten om de waardevolle verzameling van het Museum Diergeneeskunde te behouden en beheren, uit te breiden en uiteraard ook tentoon te stellen. Vaak komt dit neer op financiële ondersteuning, die niet mogelijk zou zijn zonder de bijdrage van vrienden.

Het is niet meer dan logisch dat de Numan Stichting de (toekomstige-) vrienden van het Museum Diergeneeskunde op de hoogte houdt van alles wat rondom de collectie gebeurt: zonder hen zou dit immers onmogelijk zijn!

In de rubriek Actualiteiten vindt u veterinair-historisch nieuws en aankondigingen van evenementen. Ook informeren we u over recente aanwinsten en projecten rondom de collectie en zetten we vrijwilligers die aan de collectie werken in het zonnetje.

Bul van Alexander Numan

In 1801 startte Alexander Numan met de studie geneeskunde te Groningen. Hij doorliep het traject snel: op 18 augustus 1804 promoveerde hij op een farmaceutisch onderwerp. Vertaald luidt de titel: ‘Over prepareerwijze, eigenschappen en gebruik van carbonaten die als geneesmiddel de belangrijkste zijn.

Word vriend van

De Numan Stichting

en help ook mee het veterinair academisch erfgoed te bewaren!

Ja, ik word vriend!