Op 5 november 2014 is tijdens de najaarsdag van het Veterinair Historisch Genootschap het eerste exemplaar van de Canon van de diergeneeskunde uitgereikt. De Canon toont op een toegankelijke manier in 50 vensters de ontwikkelingen, personen, gebeurtenissen en instituten die de diergeneeskunde in Nederland hebben gevormd tot wat zij nu is.

Een vijfkoppige redactie heeft in samenwerking met vele gastauteurs en uitgeverij DCHG Medische Communicatie hard gewerkt om een representatief beeld te geven van de geschiedenis van de diergeneeskunde en de veterinaire beroepsgroep in Nederland. De indeling van de vensters is uniek ten opzichte van die van andere canons: omdat de ontwikkelingen met betrekking tot diersoorten een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van het vakgebied, hebben 14 van de 50 vensters een specifieke diersoort als onderwerp.

Voor meer informatie en het bestellen van de Canon: bezoek de webshop van uitgeverij DCHG.

Stereotact van Sembach

In oktober 2014 kon het museum via de faculteit Diergeneeskunde een bijzonder apparaat verwerven: een stereotact, door de Duitse firma Sembach vervaardigd in opdracht van Bayer. Van dit type apparaat bestaan wereldwijd slechts drie exemplaren. Het is vervaardigd in de jaren negentig van de twintigste eeuw een daarmee een voorbeeld van 'eigentijds verzamelen'.