Op 5 november 2014 is tijdens de najaarsdag van het Veterinair Historisch Genootschap het eerste exemplaar van de Canon van de diergeneeskunde uitgereikt. De Canon toont op een toegankelijke manier in 50 vensters de ontwikkelingen, personen, gebeurtenissen en instituten die de diergeneeskunde in Nederland hebben gevormd tot wat zij nu is.

Een vijfkoppige redactie heeft in samenwerking met vele gastauteurs en uitgeverij DCHG Medische Communicatie hard gewerkt om een representatief beeld te geven van de geschiedenis van de diergeneeskunde en de veterinaire beroepsgroep in Nederland. De indeling van de vensters is uniek ten opzichte van die van andere canons: omdat de ontwikkelingen met betrekking tot diersoorten een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van het vakgebied, hebben 14 van de 50 vensters een specifieke diersoort als onderwerp.

Voor meer informatie en het bestellen van de Canon: bezoek de webshop van uitgeverij DCHG.

Digitalisering Argos

Van Argos, het Bulletin van het Veterinair Historisch Genootschap, zijn sinds een tijdje enkele edities digitaal te raadplegen via de website van het V.H.G. Het was de wens van het bestuur van het V.H.G. om de digitale beschikbaarheid van Argos verder uit te breiden. Na overleg met de Universiteitsbibliotheek Utrecht is dit traject in gang gezet. Zodra ook de oudere series online beschikbaar komen berichten wij u uiteraard!