Op 5 november 2014 is tijdens de najaarsdag van het Veterinair Historisch Genootschap het eerste exemplaar van de Canon van de diergeneeskunde uitgereikt. De Canon toont op een toegankelijke manier in 50 vensters de ontwikkelingen, personen, gebeurtenissen en instituten die de diergeneeskunde in Nederland hebben gevormd tot wat zij nu is.

Een vijfkoppige redactie heeft in samenwerking met vele gastauteurs en uitgeverij DCHG Medische Communicatie hard gewerkt om een representatief beeld te geven van de geschiedenis van de diergeneeskunde en de veterinaire beroepsgroep in Nederland. De indeling van de vensters is uniek ten opzichte van die van andere canons: omdat de ontwikkelingen met betrekking tot diersoorten een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van het vakgebied, hebben 14 van de 50 vensters een specifieke diersoort als onderwerp.

Voor meer informatie en het bestellen van de Canon: bezoek de webshop van uitgeverij DCHG.

Fotoproject V.S.R. 'De Solleysel'

In de aanloop naar het lustrum van 2014 heeft een groep enthousiaste leden van V.S.R. De Solleysel haar complete historische fotocollectie geordend, beschreven en gedigitaliseerd. Dit gebeurde op het museumdepot onder begeleiding van de assistent-conservator. Bijna 1900 fotoafdrukken die de periode 1934-2000 beslaan zijn nu via de museumdatabase doorzoekbaar. In de loop van 2015 zal ook het historische archiefmateriaal van de vereniging op dezelfde wijze aangepakt worden.