Numan Stichting wordt culturele ANBI

Eind 2015 ontving de Numan Stichting bericht dat zij de ‘culturele ANBI’-status heeft verworven. Als een Algemeen Nut Beogende Instelling een culturele instelling is, hebben donateurs extra belastingvoordeel i.v.m. een extra giftenaftrek. Concreet betekent dit: in de aangifte inkomstenbelasting mag door particulieren 1,25 keer het bedrag van de gift afgetrokken worden. Voor ondernemingen is dit zelfs 1,5 keer! Een goede reden om nú donateur van de Numan Stichting te worden!

Digitalisering Argos

Van Argos, het Bulletin van het Veterinair Historisch Genootschap, zijn sinds een tijdje enkele edities digitaal te raadplegen via de website van het V.H.G. Het was de wens van het bestuur van het V.H.G. om de digitale beschikbaarheid van Argos verder uit te breiden. Na overleg met de Universiteitsbibliotheek Utrecht is dit traject in gang gezet. Zodra ook de oudere series online beschikbaar komen berichten wij u uiteraard!