Catalogus uitgebracht ter gelegenheid van het 65-jarig bestaan van het Museum Diergeneeskunde en het 30-jarig bestaan van het Veterinair Historisch Genootschap

Het eerste exemplaar van het door Peter Koolmees, conservator van het Museum Diergeneeskunde en Charlotte Hartong, assistent-conservator, samengestelde boekje, Opmerkelijke Objecten uit de Collectie Diergeneeskunde van het Universiteitsmuseum, werd tijdens de viering van het 65-jarig bestaan van het Museum Diergeneeskunde en het 30-jarig bestaan van het Veterinair Historisch Genootschap (V.H.G.)  op 6 november j.l. in de collegezaal van het zo prachtig gerestaureerde voormalige Anatomiegebouw aan de Bekkerstraat te Utrecht, aan de decaan van de faculteit Diergeneeskunde, prof. dr. Wouter J.A. Dhert, overhandigd. Het boekje omvat ruim honderd prachtige foto’s van objecten en platen alsmede historische foto’s met begeleidende tekst uit het depot van het Museum Diergeneeskunde. Medewerking werd verleend door  de fotografen Bas Niemans (faculteit  Diergeneeskunde), Peter Rothengatter (Het Foto Atelier) en Michiel Elsevier Stokmans. Een waar collectors item!

Voor de prijs van slechts € 10,=, exclusief verzendkosten ad € 4,35, kunt u in het bezit komen van dit unieke boekje in full color!

Bestelling per e-mail, met vermelding van postadres bij:

R. Back, penningmeester Stichting Vrienden van het Museum Diergeneeskunde, ook genaamd de Numan Stichting.

Dr. ten Bokkel Huininkweg 30
7241 HV Lochem

Rob.back28@kpnmail.nl

Digitalisering Argos

Van Argos, het Bulletin van het Veterinair Historisch Genootschap, zijn sinds een tijdje enkele edities digitaal te raadplegen via de website van het V.H.G. Het was de wens van het bestuur van het V.H.G. om de digitale beschikbaarheid van Argos verder uit te breiden. Na overleg met de Universiteitsbibliotheek Utrecht is dit traject in gang gezet. Zodra ook de oudere series online beschikbaar komen berichten wij u uiteraard!