Catalogus uitgebracht ter gelegenheid van het 65-jarig bestaan van het Museum Diergeneeskunde en het 30-jarig bestaan van het Veterinair Historisch Genootschap

Het eerste exemplaar van het door Peter Koolmees, conservator van het Museum Diergeneeskunde en Charlotte Hartong, assistent-conservator, samengestelde boekje, Opmerkelijke Objecten uit de Collectie Diergeneeskunde van het Universiteitsmuseum, werd tijdens de viering van het 65-jarig bestaan van het Museum Diergeneeskunde en het 30-jarig bestaan van het Veterinair Historisch Genootschap (V.H.G.)  op 6 november j.l. in de collegezaal van het zo prachtig gerestaureerde voormalige Anatomiegebouw aan de Bekkerstraat te Utrecht, aan de decaan van de faculteit Diergeneeskunde, prof. dr. Wouter J.A. Dhert, overhandigd. Het boekje omvat ruim honderd prachtige foto’s van objecten en platen alsmede historische foto’s met begeleidende tekst uit het depot van het Museum Diergeneeskunde. Medewerking werd verleend door  de fotografen Bas Niemans (faculteit  Diergeneeskunde), Peter Rothengatter (Het Foto Atelier) en Michiel Elsevier Stokmans. Een waar collectors item!

Voor de prijs van slechts € 10,=, exclusief verzendkosten ad € 4,35, kunt u in het bezit komen van dit unieke boekje in full color!

Bestelling per e-mail, met vermelding van postadres bij:

R. Back, penningmeester Stichting Vrienden van het Museum Diergeneeskunde, ook genaamd de Numan Stichting.

Dr. ten Bokkel Huininkweg 30
7241 HV Lochem

Rob.back28@kpnmail.nl

Fotoproject V.S.R. 'De Solleysel'

In de aanloop naar het lustrum van 2014 heeft een groep enthousiaste leden van V.S.R. De Solleysel haar complete historische fotocollectie geordend, beschreven en gedigitaliseerd. Dit gebeurde op het museumdepot onder begeleiding van de assistent-conservator. Bijna 1900 fotoafdrukken die de periode 1934-2000 beslaan zijn nu via de museumdatabase doorzoekbaar. In de loop van 2015 zal ook het historische archiefmateriaal van de vereniging op dezelfde wijze aangepakt worden.