The incredible Dr. Pol in Utrecht

Op National Geographic Channel worden we wekelijks op de Hoogte gehouden van de avonturen van ‘The incredible Dr. Pol’: een dierenarts van Nederlandse afkomst die een grote praktijk heeft op het platteland van de Verenigde Staten.

Dr. Pol studeerde in de jaren zestig aan de faculteit Diergeneeskunde in Utrecht, wat de makers van het programma ertoe bracht in Utrecht te komen filmen. De filmploeg bezocht de huidige faculteit, maar ook de oude gebouwen aan de Biltstraat, om een beeld te krijgen van de omgeving waarin Dr. Pol het vak leerde. Bij de montage is veel historisch beeldmateriaal uit de collectie diergeneeskunde van het Universiteitsmuseum gebruikt.

In de Verenigde Staten is de betreffende aflevering al uitgezonden; wanneer dat in Nederland gaat gebeuren is nog niet duidelijk. We houden u op de hoogte! Kijk ook af en toe eens op de website van het programma.

Fotogalerij: The incredible Dr. Pol

Historie op de kaart

Op het oude terrein van Diergeneeskundige opleiding aan de Biltstraat in Utrecht is nog veel te zien van vroeger. Veel van oude faculteitsgebouwen vinden vandaag de dag nieuwe bestemming als woning of kantoorgebouw. Zo zijn de paardenstallen inmiddels verbouwd tot woningen, is er een theater in de oude manege - ook wel bekend als Paardenkathedraal - en kan men dineren in de voormalige hondenstallen bij Goesting.