Op 5 november 2014 is tijdens de najaarsdag van het Veterinair Historisch Genootschap het eerste exemplaar van de Canon van de diergeneeskunde uitgereikt. De Canon toont op een toegankelijke manier in 50 vensters de ontwikkelingen, personen, gebeurtenissen en instituten die de diergeneeskunde in Nederland hebben gevormd tot wat zij nu is.

Een vijfkoppige redactie heeft in samenwerking met vele gastauteurs en uitgeverij DCHG Medische Communicatie hard gewerkt om een representatief beeld te geven van de geschiedenis van de diergeneeskunde en de veterinaire beroepsgroep in Nederland. De indeling van de vensters is uniek ten opzichte van die van andere canons: omdat de ontwikkelingen met betrekking tot diersoorten een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van het vakgebied, hebben 14 van de 50 vensters een specifieke diersoort als onderwerp.

Voor meer informatie en het bestellen van de Canon: bezoek de webshop van uitgeverij DCHG.

Lustrumbijeenkomst Veterinair Historisch Genootschap 2014

De najaarsbijeenkomst van het Veterinair Historisch Genootschap staat dit jaar in het teken van het vijfentwintigjarig bestaan van het VHG. Het thema is dan ook: 25 jaar VHG. De positie van veterinaire geschiedenis binnen de wetenschapsgeschiedenis'. Zoals gewoonlijk begint de bijeenkomst om 10:30 met de algemene ledenvergadering. Daarna volgt een uitgebreid lezingenprogramma met voordrachten van onder meer prof. dr. Peter A. Koolmees, prof. dr. Frank G. Huisman en prof. Susan D. Jones DVM PhD. Ook drs. Rob Back en prof. dr. Frans van Knapen geven acte de presence.