Feesten en partijen

'Werken en feesten vormt schoone geesten'; zei hoogleraar Johanna Westerdijk (vanaf 1917 hoogleraar aan de UU) al. En inderdaad: voor een feestje is de Universiteit Utrecht altijd wel te porren. Ook de 380e Dies ofwel het 76e lustrum wordt weer groots aangepakt met een bijzonder uitgebreid lustrumprogramma. Een muziekfestival, versieringen in de stad, de publieksprogramma's 'Meet the professor' en 'Science in the city'.

Ook veterinairen kunnen er wat van, en de sporen van feesten en partijen zijn goed zichtbaar in de collectie van het Museum Diergeneeskunde. Een echt hoogtepunt was bijvoorbeeld de viering van 100 jaar Diergeneeskundig Onderwijs in Nederland in 1921. We zien de festiviteiten onder meer terug op oude foto's, een gedenkpenning en archiefstukken als programmaboekjes, menu's en feestredes.

Fotogalerij: 100 jaar DON

Digitalisering Argos

Van Argos, het Bulletin van het Veterinair Historisch Genootschap, zijn sinds een tijdje enkele edities digitaal te raadplegen via de website van het V.H.G. Het was de wens van het bestuur van het V.H.G. om de digitale beschikbaarheid van Argos verder uit te breiden. Na overleg met de Universiteitsbibliotheek Utrecht is dit traject in gang gezet. Zodra ook de oudere series online beschikbaar komen berichten wij u uiteraard!