Op dierendag 4 oktober 2017 zal de vriendendag van de Numan Stichting plaatsvinden in het depot van Museum Diergeneeskunde.

UITNODIGING VRIENDENDAG

Het Museum Diergeneeskunde staat een grote verandering te wachten. Naast een intensieve verbouwing van het Universiteitsmuseum gaan ook de diverse depots op de schop.

Op 4 oktober aanstaande bieden wij u de gelegenheid om het depot van Diergeneeskunde in de Uithof te bezoeken. U wordt rondgeleid door onze conservatoren langs de diversiteit aan objecten die de collectie rijk is. Ook krijgt u een kijkje in de keuken van het digitaliseren van de objecten en tonen we enkele projecten die we dankzij uw steun konden uitvoeren.

Het programma luidt als volgt:

13.30-14.00 uur: Ontvangst met koffie en thee.

14.00-14.10 uur: Welkomstwoord Frans van Knapen, voorzitter.

14.10-14.30 uur: Inleiding Peter Koolmees, conservator.

14.30-15.15 uur: Rondleiding depot Peter Koolmees / demonstratie digitalisering (groepsgewijs) Charlotte Hartong, assistent conservator.

15.15: Wisseling van groep.

15.15-16.00 uur: Rondleiding depot / demonstratie digitalisering.

16.00-16.30 uur: Afsluitende borrel met diapresentatie van oude foto’s.

De Numan Stichting nodigt u van harte uit voor deze Vriendendag in het Depot van het Museum Diergeneeskunde. Adres: Caroline Bleekergebouw, Sorbonnelaan 4, 3584 CA Utrecht

Opgave voor de Vriendendag vóór 1 september a.s. bij:

• Per e-mail: numanstichting@uu.nl
  • of per brief naar:
    Numanstichting
    t.a.v. Chava Jurgens,
    Yalelaan 7
    3584 CL Utrecht

Wij hopen u die middag te mogen begroeten.

Met vriendelijke groeten,
namens het bestuur

Frans van Knapen

Fotoproject V.S.R. 'De Solleysel'

In de aanloop naar het lustrum van 2014 heeft een groep enthousiaste leden van V.S.R. De Solleysel haar complete historische fotocollectie geordend, beschreven en gedigitaliseerd. Dit gebeurde op het museumdepot onder begeleiding van de assistent-conservator. Bijna 1900 fotoafdrukken die de periode 1934-2000 beslaan zijn nu via de museumdatabase doorzoekbaar. In de loop van 2015 zal ook het historische archiefmateriaal van de vereniging op dezelfde wijze aangepakt worden.