Op dierendag 4 oktober 2017 zal de vriendendag van de Numan Stichting plaatsvinden in het depot van Museum Diergeneeskunde.

UITNODIGING VRIENDENDAG

Het Museum Diergeneeskunde staat een grote verandering te wachten. Naast een intensieve verbouwing van het Universiteitsmuseum gaan ook de diverse depots op de schop.

Op 4 oktober aanstaande bieden wij u de gelegenheid om het depot van Diergeneeskunde in de Uithof te bezoeken. U wordt rondgeleid door onze conservatoren langs de diversiteit aan objecten die de collectie rijk is. Ook krijgt u een kijkje in de keuken van het digitaliseren van de objecten en tonen we enkele projecten die we dankzij uw steun konden uitvoeren.

Het programma luidt als volgt:

13.30-14.00 uur: Ontvangst met koffie en thee.

14.00-14.10 uur: Welkomstwoord Frans van Knapen, voorzitter.

14.10-14.30 uur: Inleiding Peter Koolmees, conservator.

14.30-15.15 uur: Rondleiding depot Peter Koolmees / demonstratie digitalisering (groepsgewijs) Charlotte Hartong, assistent conservator.

15.15: Wisseling van groep.

15.15-16.00 uur: Rondleiding depot / demonstratie digitalisering.

16.00-16.30 uur: Afsluitende borrel met diapresentatie van oude foto’s.

De Numan Stichting nodigt u van harte uit voor deze Vriendendag in het Depot van het Museum Diergeneeskunde. Adres: Caroline Bleekergebouw, Sorbonnelaan 4, 3584 CA Utrecht

Opgave voor de Vriendendag vóór 1 september a.s. bij:

• Per e-mail: numanstichting@uu.nl
  • of per brief naar:
    Numanstichting
    t.a.v. Chava Jurgens,
    Yalelaan 7
    3584 CL Utrecht

Wij hopen u die middag te mogen begroeten.

Met vriendelijke groeten,
namens het bestuur

Frans van Knapen

De faculteit in beeld

Eerder plaatsten we een oproep voor fotomateriaal uit de jaren zestig en zeventig van de twinstige eeuw om toe te voegen aan de collectie van Museum Diergeneeskunde. Hulp hoefde niet van ver te komen. Dr. Dick Groothuis bracht ons in contact met Prof.dr. J.F. Frik. Uit het privéarchief van Frik heeft het museum twee fotoalbums opgenomen en gedigitaliseerd. De albums bieden een mooi beeld van het biltstraatterrein, en in het bijzonder de vakgroep bacteriologie die destijds was gevestigd in Gildestein. Een kleine selectie van de foto's kunt u hieronder bekijken.