Tekening uit het Pathologisch Kabinet, 1840

Doelstelling

Met het in stand houden van het Museum Diergeneeskunde wordt een belangrijk deel van het diergeneeskundig verleden in Nederland vastgelegd. In 1989 nam Thijs Moons het initiatief om de stichting Vrienden van het Museum Diergeneeskunde genaamd de Numan stichting in het leven te roepen. De stichting stelt zich ten doel het museum waar mogelijk moreel en financieel te ondersteunen. Zo heeft de stichting in de afgelopen twintig jaar met behulp van vrijwillige financiële bijdragen diverse aankopen en projecten mogelijk gemaakt.

Historie op de kaart

Op het oude terrein van Diergeneeskundige opleiding aan de Biltstraat in Utrecht is nog veel te zien van vroeger. Veel van oude faculteitsgebouwen vinden vandaag de dag nieuwe bestemming als woning of kantoorgebouw. Zo zijn de paardenstallen inmiddels verbouwd tot woningen, is er een theater in de oude manege - ook wel bekend als Paardenkathedraal - en kan men dineren in de voormalige hondenstallen bij Goesting.