Tekening uit het Pathologisch Kabinet, 1840

Doelstelling

Met het in stand houden van het Museum Diergeneeskunde wordt een belangrijk deel van het diergeneeskundig verleden in Nederland vastgelegd. In 1989 nam Thijs Moons het initiatief om de stichting Vrienden van het Museum Diergeneeskunde genaamd de Numan stichting in het leven te roepen. De stichting stelt zich ten doel het museum waar mogelijk moreel en financieel te ondersteunen. Zo heeft de stichting in de afgelopen twintig jaar met behulp van vrijwillige financiële bijdragen diverse aankopen en projecten mogelijk gemaakt.

Fotoproject V.S.R. 'De Solleysel'

In de aanloop naar het lustrum van 2014 heeft een groep enthousiaste leden van V.S.R. De Solleysel haar complete historische fotocollectie geordend, beschreven en gedigitaliseerd. Dit gebeurde op het museumdepot onder begeleiding van de assistent-conservator. Bijna 1900 fotoafdrukken die de periode 1934-2000 beslaan zijn nu via de museumdatabase doorzoekbaar. In de loop van 2015 zal ook het historische archiefmateriaal van de vereniging op dezelfde wijze aangepakt worden.