Litho van Le Francq van Berkhey, 1805

Actualiteiten

De Numan Stichting onderneemt  allerlei activiteiten om de waardevolle verzameling van het Museum Diergeneeskunde te behouden en beheren, uit te breiden en uiteraard ook tentoon te stellen. Vaak komt dit neer op financiële ondersteuning, die niet mogelijk zou zijn zonder de bijdrage van vrienden.

Het is niet meer dan logisch dat de Numan Stichting de (toekomstige-) vrienden van het Museum Diergeneeskunde op de hoogte houdt van alles wat rondom de collectie gebeurt: zonder hen zou dit immers onmogelijk zijn!

In de rubriek Actualiteiten vindt u veterinair-historisch nieuws en aankondigingen van evenementen. Ook informeren we u over recente aanwinsten en projecten rondom de collectie en zetten we vrijwilligers die aan de collectie werken in het zonnetje.

De faculteit in beeld

Eerder plaatsten we een oproep voor fotomateriaal uit de jaren zestig en zeventig van de twinstige eeuw om toe te voegen aan de collectie van Museum Diergeneeskunde. Hulp hoefde niet van ver te komen. Dr. Dick Groothuis bracht ons in contact met Prof.dr. J.F. Frik. Uit het privéarchief van Frik heeft het museum twee fotoalbums opgenomen en gedigitaliseerd. De albums bieden een mooi beeld van het biltstraatterrein, en in het bijzonder de vakgroep bacteriologie die destijds was gevestigd in Gildestein. Een kleine selectie van de foto's kunt u hieronder bekijken.