ANBI Status

De Stichting Vrienden van het Museum Diergeneeskunde staat sinds 1 januari 2015 aangemerkt als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) en als culturele ANBI. Donaties aan de Stichting Vrienden van het Museum Diergeneeskunde kunnen dan ook extra fiscaal voordeel met zich mee brengen voor u als schenker.

Vanuit de Belastingdienst gelden er voorwaarden voor een ANBI. Zo dient een ANBI een aantal gegevens publiceren op een internetsite. Onderaan deze pagina staan deze gegevens voor de Stichting Vrienden van het Museum Diergeneeskunde overzichtelijk onder elkaar.

Naam organisatie

Stichting Vrienden van Museum Diergeneeskunde (Numan Stichting)

RSIN/Fiscaal nummer

RSIN: 8058 17 220.

KVK-nummer

Internet adres

Postadres:
Stichting Vrienden van het Museum Diergeneeskunde
Dr. ten Bokkel Huininkweg 30
7241 HV Lochem

E-mail: Numanstichting@uu.nl
Telefoonnummer: 030-2534855

Doelstelling en Beleidsplan

Zie Doelstellingen en beleid

Bestuurders

Zie Bestuur

Beloningsbeleid

De bestuursleden zijn vrijwilligers. Ze ontvangen geen bezoldiging en/of onkostenvergoeding.

Verslag van de uitgeoefende activiteiten en financiele verantwoording

De activiteiten en werkzaamheden van de stichting worden jaarlijks gedeeld in een jaarverslag, zie Jaarverslagen. Daar is ook het meest actuele financiele rapport gedeeld.

Herontdekte aanwinsten

Binnen het Universiteitsmuseum zijn conservatoren en collectiemedewerkers bezig met een grote inhaalslag bij het verwerken van aanwinsten uit het verleden. Ook de conservator en assistent-conservator van het Museum Diergeneeskunde nemen deel in dit project. Er zijn inmiddels vele meters aan foto- en ander beeldmateriaal bekeken, beoordeeld en verwerkt. Daarbij zijn veel pareltjes voor de collectie herontdekt! Zo blijkt de collectie diergeneeskunde een veel grotere hoeveelheid foto's uit voormalig Nederlands-Indië te bezitten dan gedacht. Veel van deze glasdia's en fotoafdrukken komen uit het begin van de twintigste eeuw. Ze tonen onder meer verschillende paarden- en rundveerassen, de huisvesting en het gebruik van vee en het veterinaire onderwijs te Buitenzorg. Hier is een kleine selectie te zien van deze prachtige plaatjes.