Steun het Museum voor Diergeneeskunde en

word vriend van de Numan Stichting

Bent u geïnteresseerd in de diergeneeskundige geschiedenis en wilt u ook bijdragen aan het behoud van deze bijzondere collectie? U bent al vriend van de Numan Stichting voor een bedrag van € 25,- per jaar.

Als vriend van de Numan Stichting ontvangt u ieder jaar van ons een nieuwsbrief, waarin wij u op de hoogte houden van onze activiteiten. Daarnaast ontvangt u eens per jaar een uitnodiging van het Universiteitsmuseum Utrecht voor de jaarlijkse Vriendendag.

Ja, ik word graag vriend!

Ik doneer een bedrag van:

Velden met een * zijn verplichte velden

Restauratie panelen 's Rijks Veeartsenijschool

Met financiële steun van de Numan Stichting zijn twee bijzondere objecten uit de collectie van het Museum Diergeneeskunde gerestaureerd. Het gaat om twee ingelijste houten panelen, gedateerd 1873 en 1878. Het paneel uit 1873 toont de 'Voorwaarden waarop zieke dieren ter verpleging kunnen worden opgenomen in de stallen van 's Rijks Veeartsenijschool te Utrecht'. Het paneel uit 1878 geeft een overzicht van de 'Kosten van voeding en verpleging van zieke dieren in de stallen van 's Rijks Veeartsenijschool te Utrecht’. Deze ‘prijslijst’ is ondertekend door A.W.H. Wirtz, die eind 1877 directeur werd van ’s Rijks Veeartsenijschool.