Steun het Museum voor Diergeneeskunde

en word vriend!

Draagt u de veterinaire wetenschap een warm hart toe? Bent u geïnteresseerd in de diergeneeskundige geschiedenis en wilt u ook bijdragen aan het behoud van deze bijzondere collectie? U bent al vriend van Museum Diergeneeskunde voor een bedrag vanaf € 25,- per jaar. Op deze manier ondersteunt u projecten van Museum Diergeneeskunde. U kunt denken aan bijzondere aankopen, restauraties aan onze museumstukken of het realiseren van tentoonstellingen.

Als vriend van de Museum Diergeneeskunde ontvangt u ieder jaar van ons een nieuwsbrief, waarin wij u op de hoogte houden van onze activiteiten. Daarnaast ontvangt u eens per jaar een uitnodiging van het Universiteitsmuseum Utrecht voor de jaarlijkse Vriendendag.

Uw donatie is fiscaal aftrekbaar
De Stichting vrienden Museum Diergeneeskunde is aangemerkt als algemeen nut beogende instelling (ANBI). Hierdoor zijn donaties aan de Stichting fiscaal aftrekbaar. Onze bankgegevens zijn NL 41 INGB 00059365 55 t.n.v. Stichting Vrienden van het Museum Diergeneeskunde en het RSIN/ fiscaal(identifcatie)nummer is 8058 17 220. Na uw aanmelding via het onderstaande formulier ontvangt u per e-mail meer informatie over de betaling die jaarlijks in december plaats zal vinden.

Ja, ik word graag vriend!

Ik doneer een bedrag van:

Velden met een * zijn verplichte velden

Onderwijscollectie veterinaire anatomie

Als sinds haar oprichting in 1821 beschikt de opleiding diergeneeskunde over uitgebreide onderwijscollecties, onder andere op het gebied van anatomie. Een deel van de historische onderwijscollectie wordt vandaag de dag nog gebruikt in het studielandschap, een ander deel staat achter de schermen in het depot op de faculteit Diergeneeskunde. Omdat dit deel van de collectie beter op zijn plek is in het Universiteitsmuseum, waar objecten met alle mogelijke museale zorg behandeld worden, worden er stapsgewijs objecten opgenomen in de museumcollectie. Onlangs is er weer een selectie gemaakt van preparaten die een museale status krijgen. Binnenkort geven we hier een indruk van de nieuwste aanwinsten!