Steun het Museum voor Diergeneeskunde

en word vriend!

Draagt u de veterinaire wetenschap een warm hart toe? Bent u geïnteresseerd in de diergeneeskundige geschiedenis en wilt u ook bijdragen aan het behoud van deze bijzondere collectie? U bent al vriend van Museum Diergeneeskunde voor een bedrag vanaf € 25,- per jaar. Op deze manier ondersteunt u projecten van Museum Diergeneeskunde. U kunt denken aan bijzondere aankopen, restauraties aan onze museumstukken of het realiseren van tentoonstellingen.

Als vriend van de Museum Diergeneeskunde ontvangt u ieder jaar van ons een nieuwsbrief, waarin wij u op de hoogte houden van onze activiteiten. Daarnaast ontvangt u eens per jaar een uitnodiging van het Universiteitsmuseum Utrecht voor de jaarlijkse Vriendendag.

Uw donatie is fiscaal aftrekbaar
De Stichting vrienden Museum Diergeneeskunde is aangemerkt als algemeen nut beogende instelling (ANBI). Hierdoor zijn donaties aan de Stichting fiscaal aftrekbaar. Onze bankgegevens zijn NL 41 INGB 00059365 55 t.n.v. Stichting Vrienden van het Museum Diergeneeskunde. Na verzending van het onderstaande formulier ontvangt u per e-mail meer informatie over de betaling.

Ja, ik word graag vriend!

Ik doneer een bedrag van:

Velden met een * zijn verplichte velden

De plattelandsidylle van dokter Vlimmen

Hubertus Adrianus Pulles (geboren 1895) heeft decennialang hèt beeld van de dierenarts bepaald: hij stond namelijk model voor Dokter Vlimmen, de hoofdpersoon uit de trilogie van Anton Roothaert, die later verfilmd werd. Pulles studeerde diergeneeskunde en vestigde zich als dierenarts in Noord-Brabant. Roothaert vergezelde hem vaak tijdens zijn werkzaamheden en deed daarbij inspiratie op voor zijn roman Dokter Vlimmen.