Studenten (kunst-)geschiedenis in het Universiteitsmuseum

Onlangs waren 300 studenten geschiedenis en kunstgeschiedenis van de Universiteit Utrecht te gast in het Universiteitsmuseum. Deze studenten volgen de cursus 'materiele cultuur', en in het museum leerden zij dat museale objecten van grote waarde kunnen zijn in historisch onderzoek. Verschillende conservatoren toonden objecten uit hun collectie. Peter Koolmees bracht een selectie objecten mee uit de collectie diergeneeskunde, waarmee hij mens-dierrelaties en dierenwelzijn illustreerde.

Fotogalerij: Studenten in het Universiteitsmuseum

Historie op de kaart

Op het oude terrein van Diergeneeskundige opleiding aan de Biltstraat in Utrecht is nog veel te zien van vroeger. Veel van oude faculteitsgebouwen vinden vandaag de dag nieuwe bestemming als woning of kantoorgebouw. Zo zijn de paardenstallen inmiddels verbouwd tot woningen, is er een theater in de oude manege - ook wel bekend als Paardenkathedraal - en kan men dineren in de voormalige hondenstallen bij Goesting.