Een doorkijkje in het Studielandschap

Tentoonstellingen

De collectie van het Museum Diergeneeskunde wordt netjes bewaard in het depot van het Universiteitsmuseum, maar we houden natuurlijk niet alles achter gesloten deuren! Veel objecten zijn te bewonderen op internet èn natuurlijk in tentoonstellingen.

Het veterinaire erfgoed is onderdeel van zowel permanente als tijdelijke tentoonstellingen in het Universiteitsmuseum in de Utrechtse binnenstad. Ook streven we ernaar zoveel mogelijk zichtbaar te zijn in de gebouwen van de faculteit Diergeneeskunde in de Uithof. Zo zijn er tentoonstellingen in het Androclusgebouw en in de Universiteitskliniek Paard. Ook in het vernieuwde Studielandschap staat een mini-expositie en overige presentaties volgen de komende jaren.

Een bijzonder geschenk...

Op zaterdag 23 mei vindt op het terrein van de faculteit Diergeneeskunde de jaarlijkse Dag van het Aangespannen Paard plaats. De DAP is één van de grootste mensportevenementen van Nederland en wordt alweer voor de 24e keer georganiseerd.