Een doorkijkje in het Studielandschap

Tentoonstellingen

De collectie van het Museum Diergeneeskunde wordt netjes bewaard in het depot van het Universiteitsmuseum, maar we houden natuurlijk niet alles achter gesloten deuren! Veel objecten zijn te bewonderen op internet èn natuurlijk in tentoonstellingen.

Het veterinaire erfgoed is onderdeel van zowel permanente als tijdelijke tentoonstellingen in het Universiteitsmuseum in de Utrechtse binnenstad. Ook streven we ernaar zoveel mogelijk zichtbaar te zijn in de gebouwen van de faculteit Diergeneeskunde in de Uithof. Zo zijn er tentoonstellingen in het Androclusgebouw en in de Universiteitskliniek Paard. Ook in het vernieuwde Studielandschap staat een mini-expositie en overige presentaties volgen de komende jaren.

Digitalisering Argos

Van Argos, het Bulletin van het Veterinair Historisch Genootschap, zijn sinds een tijdje enkele edities digitaal te raadplegen via de website van het V.H.G. Het was de wens van het bestuur van het V.H.G. om de digitale beschikbaarheid van Argos verder uit te breiden. Na overleg met de Universiteitsbibliotheek Utrecht is dit traject in gang gezet. Zodra ook de oudere series online beschikbaar komen berichten wij u uiteraard!