Een doorkijkje in het Studielandschap

Tentoonstellingen

De collectie van het Museum Diergeneeskunde wordt netjes bewaard in het depot van het Universiteitsmuseum, maar we houden natuurlijk niet alles achter gesloten deuren! Veel objecten zijn te bewonderen op internet èn natuurlijk in tentoonstellingen.

Het veterinaire erfgoed is onderdeel van zowel permanente als tijdelijke tentoonstellingen in het Universiteitsmuseum in de Utrechtse binnenstad. Ook streven we ernaar zoveel mogelijk zichtbaar te zijn in de gebouwen van de faculteit Diergeneeskunde in de Uithof. Zo zijn er tentoonstellingen in het Androclusgebouw en in de Universiteitskliniek Paard. Ook in het vernieuwde Studielandschap staat een mini-expositie en overige presentaties volgen de komende jaren.

Gezocht: foto's uit de jaren zestig en zeventig

Het Museum Diergeneeskunde beheert een fotocollectie die bijna 9000 afdrukken en glasdia’s omvat. Deze grote en gevarieerde verzameling bevat naast onderwijs- en onderzoeksmateriaal veel afbeeldingen die het dagelijks leven in de veterinaire praktijk en vooral ook op de faculteit Diergeneeskunde tonen. De nadruk ligt hierbij op de eerste helft van de twintigste eeuw.