Een doorkijkje in het Studielandschap

Tentoonstellingen

De collectie van het Museum Diergeneeskunde wordt netjes bewaard in het depot van het Universiteitsmuseum, maar we houden natuurlijk niet alles achter gesloten deuren! Veel objecten zijn te bewonderen op internet èn natuurlijk in tentoonstellingen.

Het veterinaire erfgoed is onderdeel van zowel permanente als tijdelijke tentoonstellingen in het Universiteitsmuseum in de Utrechtse binnenstad. Ook streven we ernaar zoveel mogelijk zichtbaar te zijn in de gebouwen van de faculteit Diergeneeskunde in de Uithof. Zo zijn er tentoonstellingen in het Androclusgebouw en in de Universiteitskliniek Paard. Ook in het vernieuwde Studielandschap staat een mini-expositie en overige presentaties volgen de komende jaren.

The incredible Dr. Pol in Utrecht

Op National Geographic Channel worden we wekelijks op de Hoogte gehouden van de avonturen van ‘The incredible Dr. Pol’: een dierenarts van Nederlandse afkomst die een grote praktijk heeft op het platteland van de Verenigde Staten.