Eerder plaatsten we een oproep voor fotomateriaal uit de jaren zestig en zeventig van de twinstige eeuw om toe te voegen aan de collectie van Museum Diergeneeskunde. Hulp hoefde niet van ver te komen. Dr. Dick Groothuis bracht ons in contact met Prof.dr. J.F. Frik. Uit het privéarchief van Frik heeft het museum twee fotoalbums opgenomen en gedigitaliseerd. De albums bieden een mooi beeld van het biltstraatterrein, en in het bijzonder de vakgroep bacteriologie die destijds was gevestigd in Gildestein. Een kleine selectie van de foto's kunt u hieronder bekijken.

Met de schenkingen van Prof. Frik heeft het museum de tweede helft van de twintigste eeuw beter kunnen belichten. Maar wij zijn nog altijd geïnteresseerd in fotomateriaal. Zowel foto’s uit veterinaire praktijken ‘in den lande’ als foto’s vanuit de faculteit Diergeneeskunde zijn van harte welkom.
Heeft u vragen of bezit u fotomateriaal dat u zou willen overdragen, mail dan de assistent-conservator: c.m.g.hartong@uu.nl

Fotogalerij: De jaren 70 in beeld

Historie op de kaart

Op het oude terrein van Diergeneeskundige opleiding aan de Biltstraat in Utrecht is nog veel te zien van vroeger. Veel van oude faculteitsgebouwen vinden vandaag de dag nieuwe bestemming als woning of kantoorgebouw. Zo zijn de paardenstallen inmiddels verbouwd tot woningen, is er een theater in de oude manege - ook wel bekend als Paardenkathedraal - en kan men dineren in de voormalige hondenstallen bij Goesting.