Eerder plaatsten we een oproep voor fotomateriaal uit de jaren zestig en zeventig van de twinstige eeuw om toe te voegen aan de collectie van Museum Diergeneeskunde. Hulp hoefde niet van ver te komen. Dr. Dick Groothuis bracht ons in contact met Prof.dr. J.F. Frik. Uit het privéarchief van Frik heeft het museum twee fotoalbums opgenomen en gedigitaliseerd. De albums bieden een mooi beeld van het biltstraatterrein, en in het bijzonder de vakgroep bacteriologie die destijds was gevestigd in Gildestein. Een kleine selectie van de foto's kunt u hieronder bekijken.

Met de schenkingen van Prof. Frik heeft het museum de tweede helft van de twintigste eeuw beter kunnen belichten. Maar wij zijn nog altijd geïnteresseerd in fotomateriaal. Zowel foto’s uit veterinaire praktijken ‘in den lande’ als foto’s vanuit de faculteit Diergeneeskunde zijn van harte welkom.
Heeft u vragen of bezit u fotomateriaal dat u zou willen overdragen, mail dan de assistent-conservator: c.m.g.hartong@uu.nl

Fotogalerij: De jaren 70 in beeld

Collectiewebsite van het Universiteitsmuseum

Sinds enige tijd is de collectiewebsite van het Universiteitsmuseum online. Er staan al ruim 5.500 objecten uit allerlei vakgebieden in de online database. Opgezette vogels, onderwijsplaten, memorabilia, foetussen op sterk water, portretten en fotomateriaal: alles is terug te vinden via zoeken op thema, periode, vakgebied, trefwoord en zelfs kleur.