Veterinaire officieren te paard tijdens de mobilisatie

Op zaterdag 23 mei vindt op het terrein van de faculteit Diergeneeskunde de jaarlijkse Dag van het Aangespannen Paard plaats. De DAP is één van de grootste mensportevenementen van Nederland en wordt alweer voor de 24e keer georganiseerd.

In het jaar 2000 bracht de DAP het Museum Diergeneeskunde een bijzonder geschenk: de sponsoren van het evenement boden het museum een prachtig intact paardengasmasker uit 1944 aan. Dit masker is afkomstig uit het Zwitserse leger en nog voorzien van alle onderdelen en bijbehorende documentatie!

Fotogalerij: Gasmasker 1944

De Universiteit viert haar 380e Dies!

'Werken en feesten vormt schoone geesten'; zei hoogleraar Johanna Westerdijk (vanaf 1917 hoogleraar aan de UU) al. En inderdaad: voor een feestje is de Universiteit Utrecht altijd wel te porren. Ook de 380e Dies ofwel het 76e lustrum wordt weer groots aangepakt met een bijzonder uitgebreid lustrumprogramma. Een muziekfestival, versieringen in de stad, de publieksprogramma's 'Meet the professor' en 'Science in the city'.