Peerdepieten!

In 1958 vond de eerste editie van Peerdepieten plaats. Op 9 mei 2015 wordt alweer de 58e Peerdepieten georganiseerd. In de loop van de ruime halve eeuw die deze traditie al bestaat is er het nodige veranderd, zoals de locatie. De eerste draverijen vonden plaats op Mereveld, en via Hilversum en Duindigt verhuisde men uiteindelijk naar Victoria Park Wolvega. Werden er aanvankelijk vooral Peerdepieten gehuldigd; tegenwoordig vallen ook Peerdepetra’s in de prijzen!

Dit belangrijke evenement, dat tevens de diesviering van de Diergeneeskundige Studenten Kring is, laat zijn sporen na in de collectie van het Museum Diergeneeskunde. Naast veel foto's bewaren we archiefmateriaal m.b.t. Peerdepieten, zoals affiches en draaiboeken, maar bijvoorbeeld ook een exemplaar van de Professorenprijs!

Fotogalerij: Peerdepieten

De Canon van de Diergeneeskunde is uit!

Op 5 november 2014 is tijdens de najaarsdag van het Veterinair Historisch Genootschap het eerste exemplaar van de Canon van de diergeneeskunde uitgereikt. De Canon toont op een toegankelijke manier in 50 vensters de ontwikkelingen, personen, gebeurtenissen en instituten die de diergeneeskunde in Nederland hebben gevormd tot wat zij nu is.