Op dierendag 4 oktober 2017 zal de vriendendag van de Numan Stichting plaatsvinden in het depot van Museum Diergeneeskunde.

UITNODIGING VRIENDENDAG

Het Museum Diergeneeskunde staat een grote verandering te wachten. Naast een intensieve verbouwing van het Universiteitsmuseum gaan ook de diverse depots op de schop.

Op 4 oktober aanstaande bieden wij u de gelegenheid om het depot van Diergeneeskunde in de Uithof te bezoeken. U wordt rondgeleid door onze conservatoren langs de diversiteit aan objecten die de collectie rijk is. Ook krijgt u een kijkje in de keuken van het digitaliseren van de objecten en tonen we enkele projecten die we dankzij uw steun konden uitvoeren.

Het programma luidt als volgt:

13.30-14.00 uur: Ontvangst met koffie en thee.

14.00-14.10 uur: Welkomstwoord Frans van Knapen, voorzitter.

14.10-14.30 uur: Inleiding Peter Koolmees, conservator.

14.30-15.15 uur: Rondleiding depot Peter Koolmees / demonstratie digitalisering (groepsgewijs) Charlotte Hartong, assistent conservator.

15.15: Wisseling van groep.

15.15-16.00 uur: Rondleiding depot / demonstratie digitalisering.

16.00-16.30 uur: Afsluitende borrel met diapresentatie van oude foto’s.

De Numan Stichting nodigt u van harte uit voor deze Vriendendag in het Depot van het Museum Diergeneeskunde. Adres: Caroline Bleekergebouw, Sorbonnelaan 4, 3584 CA Utrecht

Opgave voor de Vriendendag vóór 1 september a.s. bij:

• Per e-mail: numanstichting@uu.nl
  • of per brief naar:
    Numanstichting
    t.a.v. Chava Jurgens,
    Yalelaan 7
    3584 CL Utrecht

Wij hopen u die middag te mogen begroeten.

Met vriendelijke groeten,
namens het bestuur

Frans van Knapen

Schitterend schoon!

Elk half jaar gaat de afdeling Collectiebeheer van het Universiteitsmuseum op pad om een externe tentoonstelling te onderhouden. Dit kan bijvoorbeeld de Senaatszaal van het Academiegebouw zijn, of een tentoonstelling binnen de faculteit diergeneeskunde. De tentoongestelde objecten worden gecontroleerd op conserveringstoestand en afgestoft en de ruiten van de vitrines worden weer glimmend gepoetst. Onlangs waren op één dag álle tentoonstellingen binnen de faculteit Diergeneeskunde aan de beurt. Een flink team, uitgebreid met een vrijwilliger en een stagiaire, heeft ontzettend hard gewerkt met als resultaat schitterend schone tentoonstellingen!