Numan Stichting wordt culturele ANBI

Eind 2015 ontving de Numan Stichting bericht dat zij de ‘culturele ANBI’-status heeft verworven. Als een Algemeen Nut Beogende Instelling een culturele instelling is, hebben donateurs extra belastingvoordeel i.v.m. een extra giftenaftrek. Concreet betekent dit: in de aangifte inkomstenbelasting mag door particulieren 1,25 keer het bedrag van de gift afgetrokken worden. Voor ondernemingen is dit zelfs 1,5 keer! Een goede reden om nú donateur van de Numan Stichting te worden!

Onderwijscollectie veterinaire anatomie

Als sinds haar oprichting in 1821 beschikt de opleiding diergeneeskunde over uitgebreide onderwijscollecties, onder andere op het gebied van anatomie. Een deel van de historische onderwijscollectie wordt vandaag de dag nog gebruikt in het studielandschap, een ander deel staat achter de schermen in het depot op de faculteit Diergeneeskunde. Omdat dit deel van de collectie beter op zijn plek is in het Universiteitsmuseum, waar objecten met alle mogelijke museale zorg behandeld worden, worden er stapsgewijs objecten opgenomen in de museumcollectie. Onlangs is er weer een selectie gemaakt van preparaten die een museale status krijgen. Binnenkort geven we hier een indruk van de nieuwste aanwinsten!