Numan Stichting wordt culturele ANBI

Eind 2015 ontving de Numan Stichting bericht dat zij de ‘culturele ANBI’-status heeft verworven. Als een Algemeen Nut Beogende Instelling een culturele instelling is, hebben donateurs extra belastingvoordeel i.v.m. een extra giftenaftrek. Concreet betekent dit: in de aangifte inkomstenbelasting mag door particulieren 1,25 keer het bedrag van de gift afgetrokken worden. Voor ondernemingen is dit zelfs 1,5 keer! Een goede reden om nú donateur van de Numan Stichting te worden!

De faculteit in beeld

Eerder plaatsten we een oproep voor fotomateriaal uit de jaren zestig en zeventig van de twinstige eeuw om toe te voegen aan de collectie van Museum Diergeneeskunde. Hulp hoefde niet van ver te komen. Dr. Dick Groothuis bracht ons in contact met Prof.dr. J.F. Frik. Uit het privéarchief van Frik heeft het museum twee fotoalbums opgenomen en gedigitaliseerd. De albums bieden een mooi beeld van het biltstraatterrein, en in het bijzonder de vakgroep bacteriologie die destijds was gevestigd in Gildestein. Een kleine selectie van de foto's kunt u hieronder bekijken.