Catalogus uitgebracht ter gelegenheid van het 65-jarig bestaan van het Museum Diergeneeskunde en het 30-jarig bestaan van het Veterinair Historisch Genootschap

Het eerste exemplaar van het door Peter Koolmees, conservator van het Museum Diergeneeskunde en Charlotte Hartong, assistent-conservator, samengestelde boekje, Opmerkelijke Objecten uit de Collectie Diergeneeskunde van het Universiteitsmuseum, werd tijdens de viering van het 65-jarig bestaan van het Museum Diergeneeskunde en het 30-jarig bestaan van het Veterinair Historisch Genootschap (V.H.G.)  op 6 november j.l. in de collegezaal van het zo prachtig gerestaureerde voormalige Anatomiegebouw aan de Bekkerstraat te Utrecht, aan de decaan van de faculteit Diergeneeskunde, prof. dr. Wouter J.A. Dhert, overhandigd. Het boekje omvat ruim honderd prachtige foto’s van objecten en platen alsmede historische foto’s met begeleidende tekst uit het depot van het Museum Diergeneeskunde. Medewerking werd verleend door  de fotografen Bas Niemans (faculteit  Diergeneeskunde), Peter Rothengatter (Het Foto Atelier) en Michiel Elsevier Stokmans. Een waar collectors item!

Voor de prijs van slechts € 10,=, exclusief verzendkosten ad € 4,35, kunt u in het bezit komen van dit unieke boekje in full color!

Bestelling per e-mail, met vermelding van postadres bij:

R. Back, penningmeester Stichting Vrienden van het Museum Diergeneeskunde, ook genaamd de Numan Stichting.

Dr. ten Bokkel Huininkweg 30
7241 HV Lochem

Rob.back28@kpnmail.nl

Historie op de kaart

Op het oude terrein van Diergeneeskundige opleiding aan de Biltstraat in Utrecht is nog veel te zien van vroeger. Veel van oude faculteitsgebouwen vinden vandaag de dag nieuwe bestemming als woning of kantoorgebouw. Zo zijn de paardenstallen inmiddels verbouwd tot woningen, is er een theater in de oude manege - ook wel bekend als Paardenkathedraal - en kan men dineren in de voormalige hondenstallen bij Goesting.