Schitterend schoon!

Elk half jaar gaat de afdeling Collectiebeheer van het Universiteitsmuseum op pad om een externe tentoonstelling te onderhouden. Dit kan bijvoorbeeld de Senaatszaal van het Academiegebouw zijn, of een tentoonstelling binnen de faculteit diergeneeskunde. De tentoongestelde objecten worden gecontroleerd op conserveringstoestand en afgestoft en de ruiten van de vitrines worden weer glimmend gepoetst. Onlangs waren op één dag álle tentoonstellingen binnen de faculteit Diergeneeskunde aan de beurt. Een flink team, uitgebreid met een vrijwilliger en een stagiaire, heeft ontzettend hard gewerkt met als resultaat schitterend schone tentoonstellingen!

Digitalisering Argos

Van Argos, het Bulletin van het Veterinair Historisch Genootschap, zijn sinds een tijdje enkele edities digitaal te raadplegen via de website van het V.H.G. Het was de wens van het bestuur van het V.H.G. om de digitale beschikbaarheid van Argos verder uit te breiden. Na overleg met de Universiteitsbibliotheek Utrecht is dit traject in gang gezet. Zodra ook de oudere series online beschikbaar komen berichten wij u uiteraard!