Schitterend schoon!

Elk half jaar gaat de afdeling Collectiebeheer van het Universiteitsmuseum op pad om een externe tentoonstelling te onderhouden. Dit kan bijvoorbeeld de Senaatszaal van het Academiegebouw zijn, of een tentoonstelling binnen de faculteit diergeneeskunde. De tentoongestelde objecten worden gecontroleerd op conserveringstoestand en afgestoft en de ruiten van de vitrines worden weer glimmend gepoetst. Onlangs waren op één dag álle tentoonstellingen binnen de faculteit Diergeneeskunde aan de beurt. Een flink team, uitgebreid met een vrijwilliger en een stagiaire, heeft ontzettend hard gewerkt met als resultaat schitterend schone tentoonstellingen!

Bul van Alexander Numan

In 1801 startte Alexander Numan met de studie geneeskunde te Groningen. Hij doorliep het traject snel: op 18 augustus 1804 promoveerde hij op een farmaceutisch onderwerp. Vertaald luidt de titel: ‘Over prepareerwijze, eigenschappen en gebruik van carbonaten die als geneesmiddel de belangrijkste zijn.