Van Rossem vertelt... Twee eeuwen diergeneeskunde

Op 29 oktober heeft RTV Utrecht een aflevering van 'Van Rossem vertelt' uitgezonden die gaat over twee eeuwen ontwikkelingen in de diergeneeskunde.

In de serie ‘Van Rossem vertelt’ bezoekt de Utrechtse historicus en oud-hoogleraar diverse plekken in de provincie Utrecht en vertelt over verschillende perioden en onderwerpen uit de regionale geschiedenis. De uitzending over twee eeuwen diergeneeskunde is opgenomen in de Universiteitskliniek Paard, op het oude Veeartsenijterrein rond de Biltstraat en in het depot van het Universiteitsmuseum.

Uitzending gemist? Bekijk 'm hier

Historie op de kaart

Op het oude terrein van Diergeneeskundige opleiding aan de Biltstraat in Utrecht is nog veel te zien van vroeger. Veel van oude faculteitsgebouwen vinden vandaag de dag nieuwe bestemming als woning of kantoorgebouw. Zo zijn de paardenstallen inmiddels verbouwd tot woningen, is er een theater in de oude manege - ook wel bekend als Paardenkathedraal - en kan men dineren in de voormalige hondenstallen bij Goesting.