In de aanloop naar het lustrum van 2014 heeft een groep enthousiaste leden van V.S.R. De Solleysel haar complete historische fotocollectie geordend, beschreven en gedigitaliseerd. Dit gebeurde op het museumdepot onder begeleiding van de assistent-conservator. Bijna 1900 fotoafdrukken die de periode 1934-2000 beslaan zijn nu via de museumdatabase doorzoekbaar. In de loop van 2015 zal ook het historische archiefmateriaal van de vereniging op dezelfde wijze aangepakt worden.

Fotogalerij: De Solleysel

Schitterend schoon!

Elk half jaar gaat de afdeling Collectiebeheer van het Universiteitsmuseum op pad om een externe tentoonstelling te onderhouden. Dit kan bijvoorbeeld de Senaatszaal van het Academiegebouw zijn, of een tentoonstelling binnen de faculteit diergeneeskunde. De tentoongestelde objecten worden gecontroleerd op conserveringstoestand en afgestoft en de ruiten van de vitrines worden weer glimmend gepoetst. Onlangs waren op één dag álle tentoonstellingen binnen de faculteit Diergeneeskunde aan de beurt. Een flink team, uitgebreid met een vrijwilliger en een stagiaire, heeft ontzettend hard gewerkt met als resultaat schitterend schone tentoonstellingen!