Op het oude terrein van Diergeneeskundige opleiding aan de Biltstraat in Utrecht is nog veel te zien van vroeger. Veel van oude faculteitsgebouwen vinden vandaag de dag nieuwe bestemming als woning of kantoorgebouw. Zo zijn de paardenstallen inmiddels verbouwd tot woningen, is er een theater in de oude manege - ook wel bekend als Paardenkathedraal - en kan men dineren in de voormalige hondenstallen bij Goesting.

Toch zijn er ook veel locaties verdwenen. Om bestaande en vergeten locaties te verzamelen heeft Museum Diergeneeskunde een digitale landkaart in Google Maps ontwikkeld. Aan de hand van foto- en archiefmateriaal uit de collectie ontstaat er een digitale reconstructie van het terrein. Zo worden herinneringen aan diergeneeskunde letterlijk op de kaart gezet.

Zelf een kijkje nemen? Klik hier om de kaart de openen in Google Maps.

Fotogalerij: Historische locaties

Schitterend schoon!

Elk half jaar gaat de afdeling Collectiebeheer van het Universiteitsmuseum op pad om een externe tentoonstelling te onderhouden. Dit kan bijvoorbeeld de Senaatszaal van het Academiegebouw zijn, of een tentoonstelling binnen de faculteit diergeneeskunde. De tentoongestelde objecten worden gecontroleerd op conserveringstoestand en afgestoft en de ruiten van de vitrines worden weer glimmend gepoetst. Onlangs waren op één dag álle tentoonstellingen binnen de faculteit Diergeneeskunde aan de beurt. Een flink team, uitgebreid met een vrijwilliger en een stagiaire, heeft ontzettend hard gewerkt met als resultaat schitterend schone tentoonstellingen!