The incredible Dr. Pol in Utrecht

Op National Geographic Channel worden we wekelijks op de Hoogte gehouden van de avonturen van ‘The incredible Dr. Pol’: een dierenarts van Nederlandse afkomst die een grote praktijk heeft op het platteland van de Verenigde Staten.

Dr. Pol studeerde in de jaren zestig aan de faculteit Diergeneeskunde in Utrecht, wat de makers van het programma ertoe bracht in Utrecht te komen filmen. De filmploeg bezocht de huidige faculteit, maar ook de oude gebouwen aan de Biltstraat, om een beeld te krijgen van de omgeving waarin Dr. Pol het vak leerde. Bij de montage is veel historisch beeldmateriaal uit de collectie diergeneeskunde van het Universiteitsmuseum gebruikt.

In de Verenigde Staten is de betreffende aflevering al uitgezonden; wanneer dat in Nederland gaat gebeuren is nog niet duidelijk. We houden u op de hoogte! Kijk ook af en toe eens op de website van het programma.

Fotogalerij: The incredible Dr. Pol

Schitterend schoon!

Elk half jaar gaat de afdeling Collectiebeheer van het Universiteitsmuseum op pad om een externe tentoonstelling te onderhouden. Dit kan bijvoorbeeld de Senaatszaal van het Academiegebouw zijn, of een tentoonstelling binnen de faculteit diergeneeskunde. De tentoongestelde objecten worden gecontroleerd op conserveringstoestand en afgestoft en de ruiten van de vitrines worden weer glimmend gepoetst. Onlangs waren op één dag álle tentoonstellingen binnen de faculteit Diergeneeskunde aan de beurt. Een flink team, uitgebreid met een vrijwilliger en een stagiaire, heeft ontzettend hard gewerkt met als resultaat schitterend schone tentoonstellingen!